Utolsó kommentek

  • Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: @Ekrü: Csakhogy te is szopni fogsz, bármi bajod van, mert a covidosokkal túlterhelt eü nem fog tud... (2020.10.11. 07:41) Nem tudósnak való vidék
  • Ménár Atya: @kvadrillio: Az agyevő amőbák anonim szűrésén kiderült, hogy nincs hím sem nőstény, egyszerűen a z... (2020.10.08. 17:29) Nem tudósnak való vidék
  • / yossarian /: @kvadrillio: offtopik, ezt ne folytasd! (2020.10.08. 15:29) Nem tudósnak való vidék
  • / yossarian /: @Ekrü: "a lakosság nagy többségére nézve még csak nem is veszélyes." Ez egyszerűen nem igaz. Kérde... (2020.10.08. 15:27) Nem tudósnak való vidék
  • / yossarian /: @Ekrü: Oké, akkor legyünk világosak: szoros kontaktokról beszélünk. Ahogy mindenki a járvány kezde... (2020.10.08. 15:25) Nem tudósnak való vidék
  • Utolsó 20

Címkék

Te vagy a főnök? Kanyarban kell megállni?

2009.11.23. 21:42 :: / yossarian /

[Tévhitek eloszlatása végett egy felvonás, melyet még valószínűleg követ akárhány, amíg minden kerékpáros forradalmár, amíg még léteznek tévhitek, amíg nem minden ember kerékpáros, vagy legalábbis lélekben nem válik azzá.]


"Az ilyen, ún. kerékpáros szervezeteknek néha el kellene mennie a Szentendrei vagy a Váci út környékére ( mindkét út mellett van kerékpárút) és számolniuk kellene, hogy hány kerékpáros megy el rajta. Segítek: nem sok. Nem egyszer előfordul, hogy nem a kerékpárúton, hanem a főúton mennek. Ez így van a városban nagyon sok helyen, hogy ahol van, ott sem használják."

Nem bizony, ezek a fránya bringások inkább ott húzatják magukat az autókkal, 35-40 km/h-val repesztenek, nem is olyan könnyű őket megelőzni. A kerékpárút nem érdekli őket, még a periférikus látómezejükbe sem fér bele, pedig ott kanyarog a Váci út mellett is, hol az egyik, hol a másik oldalon. Itt egyébként egyszer láttam egy szemüveges srácot, ezüstszínű bringával, végignyomta kerékpárúton a dunakeszi-i leágazástól a belvárosig, mintegy 42 perc alatt. Ugyanő egy más alkalommal a főúton szemtelenkedte végig ugyanezt a távot, és a 20 percébe még az is belefért, hogy valahol a Lehel tér környékén kikérje a hamburgerét, kevés majonézzel és sok mustárral. Fene a kifinomult belit, minek is siet az ilyen?


"Néha nem ártana, ha a rendőrök a kerékpárosokat is büntetnék, mert nagyon sokszor leszarják a piros lámpát, vagy a vasúti átjáró tilos jelzését."

Pumpálja őket az adrenalin, meg a 'Maiden. Ez egyáltalán nem helyes, dekadenciába hajló önpusztító romlottság, ön- és közveszélyes aszfaltrákendroll. Be is kell vésnünk az ellenőrző könyvükbe nevelő jelleggel egy állampolgári intőt, magatartásból meg egy csúnya nagy egyest, szintén nevelő jelleggel, de a kukoricára térdepeltetéssel még várjunk kicsit, hátha hamarosan benő a fejük lágya, vagy pedig elkopnak a térdízületeik idő előtt és nem lesznek képesek a garázsig sem elvonszolni magukat, nemhogy felülni a kétkerekűikre.
Amúgy is túlzottan fel van vágva a nyelvük, állítólag nem kell letolniuk 3 redbullt meg egy komplett intravénás vérdoppingkezelést ahhoz, hogy otthagyjanak bmw-t, audit, mercedest a zöld jelzésre kilőve. De szoktak még azzal is védekezni, hogy piroson átmenni azért kell, mert minél távolabb vannak az autóktól, annál nagyobb biztonságban érzik magukat. Amíg a pöfögők a pirosban pihennek, összeszedhetnek annyi előnyt, amivel kivédhetik a mindennapos szlalomversenyt, ami kialakul a közös rajtoltatás után. Néhány országban pár éve már engedélyezi ezt a helyi Kresz, mint ahogy az egyirányú utca kétirányú használatát is a kerékpárosoknak, mert ha ott elférnek, akkor máshol miért is növelnék a zsúfoltságot? Hogy ezt nálunk is be lehetne vezetni? Egy frászt. Nem dőlünk be a hanyatló euroatlanti szokásoknak, nem járulunk hozzá egy kerékpárosarisztokrácia kialakulásához. Hogy egyenlőbbek legyenek az egyenlőknél? Soha. Még mit nem. Megölne minket az irigység.
Ja, az ezüstszürke bringás azt mondta, hogy ő mindig megáll a vonatoknak, mert tiszteli a nagyságukat. Dehát tízmillió magyar fenék alá mégsem pakolhatunk V43-ast, úgyhogy az állampolgári intő jogos.


"Miért kell a főútvonalon kerékpározni a fővárosban? Ott vannak a párhuzamos mellékutcák!"

Sőt, ha már ideiglenesen itt, székes fővárosunkban állomásoznak ezek a metróalagút-fúrópajzsok, a négyes metró után közvetlenül küldjük el őket fúrkálni tovább, hadd legyen a kerékpározás igazi underground-mozgalom. Mindenkinek saját alagutat! Vakond-kaszt, úgyis degenerált mind, egytől-egyig. Vagy állítsuk őket Föld körüli pályára, aztán ott majd kapkodhatnak levegő után. Nem fognak panaszkodni a szmogra, az egyszer biztos. De itt a városban nem akarok egyet sem meglátni, irritál még a szaguk is engem. Méghogy nekik derogál a mellékutcákon menni, duplaannyi időbe kerül, és akkor majd nem lesz ideje hamburgert majszolni, kevés majonézzel és sok mustárral. Meg hogy én akkor miért nem használom a mellékutcákat, mert ennyi erővel én is megtehetném. Hát csak azért, mert én is hamburgert akarok majszolni, kevés majonézzel és sok mustárral. Fene a kifinomult beleimbe, hát sajnálod tőlem?


"A Közlekedési Dolgozók Országos Egyesülete és az Emberibb Parkolásért Mozgalom rossznak tartják a körúton létesített bicikliutak ötletét."

Úgy van. Ez az emberibb parkolómozgalom is küzdjön inkább a földfelszíni parkolóhelyekért, nehogy eszükbe jusson mélygarázsokkal aládúcolni a belvárost. Még a végén elaknásítanák a kerékpáralagút-projektemet, és mehetnék én a föld alá száműzetésbe.


"Andrássy út. Kerékpáros az autók részére kijelölt sávban, pedig ott a bringás sáv. Amikor rádudálok, ő integet, mutogat, anyázik."

Azt az izgága, élniakaró kispöcsit neki. Hogy nem akarja magát felökleltetni a  szervizútról rákanyarodó autókkal, és nem akarja, hogy rányissák a nyakára a parkoló autók ajtajait. Kis nyomorult életéhez így, foggal-körömmel ragaszkodik. Érthetetlen.
Ezüstszürke bringás szerint az Andrássy klasszikus. A Terror háza útja. Ide lőjetek!


"Miért mehetnek be szembe a forgalommal az egyirányú utcába amikor ott a járda? "

Úgy van. Pusztítsák a gyalogosokat inkább. Azok meg, ha felnyársalják őket, gyakoroljanak önkritikát, hogy miért nem maradtak otthon!


"Azért azt megnézném, hogy átsétálsz Pest egyik végéből a másikba naponta dolgozni, majd vissza. És ha a napi kb. 150-200 kiló árumat a hátadon utánam hozod minden nap, úgy fogok előtted sétálni vagy kerékpározni hogy öröm lesz nézni."

Az ezüstszürke bringás, szemüveges azt mondta, hogy Pozsony, Bécs, Prága neki nem lehet akadály, de Honolulu már határeset, ott már elgondolkozik azon, hogy leszaladjon-e egy sport-szelet, mielőtt elindul otthonról. Ja, és mindig viszi magával a komplett háztartását, mint csiga a házát, mert hát végülis ki tudja, mikor lesz szüksége útközben a gáztűzhelyre...bármikor szembejöhet egy-egy kóbor muslinca, és azt mégiscsak snassz lenne úgy nyersen, mindenféle pörkölési eljárás nélkül lenyelni.


"Tényleg, minek áram, minek ház, minek ruha, minek mosógép, stb. A technika vívmányai arra valók, hogy azokat az emberiség használja. Ha neked nem telik autóra, akkor nem az a megoldás, hogy haragszol az autósokra, és minden szar ürüggyel többet fizettetnél velük."

Jött ez az ezüstszürke szemüveges nekem ilyenekkel, hogy fenntartható fejlődés, meg klímaváltozás, globális felmelegedés...mondom neki, hogy amióta élek, nyáron két perc alatt ihatatlanná melegszik a söröm, télen meg befagy a Balaton, hol itt a probléma? Maximum a meleg söröm, az nagyon tud zavarni, meg az is szar, hogy télen nem lehet a Balatonban fürödni, csak a fedett úszómedencémben a kert végében. Mert hát nekem az is van, ennek a csökött ezüstszürkének meg még saját autója sincs, mert eladta, és vett magának az árából egy biciklit. A hülyéje. Mondjuk, ha épp Honoluluba tart, és kifogyott a sport-szeletekből, akkor ő se tud mit csinálni, bekéredzkedik ide-oda. Igaz, meaculpázik is rendesen, napokon keresztül szöges ostorral kínozza magát, hogy a vétke megbocsátassék.


"Hagyják el Budapestet a biciklisek!"

Igen, ez már volt, ez már az én jogvédett ötletem. Föld alá, vagy fölé velük!


és végül, az ezüstszürke, szemüveges srác személyes kedvence:
"Az én véleményem az, hogy egészségi szempontból sem ajánlatos a Rákóczi úton kerékpározni. Miért kell nekik szívni a szmogot? A kerékpár az erdőbe, a jó levegőre való."

ill.:
"Aki pedig a belvárosban akar biciklizni, az meg is érdemli! Főleg, amikor csúcsforgalom van (szmog, stb.). Hát az nem éppen egészséges."
"Az az ember, aki szántszándékkal rongálja a saját egészségét, ne a közösség kontójára gyógyítassa magát....A főúton bicikliző gondolom töményen részesül a legkülönbözőbb mérgező, rákkeltő anyagokból, ráadásul mivel fizikai erőkifejtést végez, szaporábban lélegzik, sokkal több káros anyagot juttat a tüdejébe,a szervezetébe.......A biciklizést a szabadban, a környezeti károsító hatásoktól minél messzebb érdemes csinálni...."

Jaja, szipákolja azt a sok szén-monoxidot, dúsítja nitrogén-dioxiddal, keveri egy kis ólommal, aztán meg ott krahácsol az sztk-rendelő előtt, és tarhál egy új tüdőt magának, mert a régit már ujjnyi vastag por lepi be.

Dehát mit csináljon szerencsétlen - tárja szét a kezeit ezüstszürke, szemüveges -, ha a városban van a munkája, ott élnek a barátai, ott kell az ügyeit elintézni. Ha szórakozni vágyik, és Honoluluba akar menni, akkor persze kimegy a zöldbe, és az országúton nyomja (következő lehetséges felvonás...), de hát csak nem lehet kiköltöztetni a hivatalt a csitári hegyekbe, ugye? És ha feleannyi idejébe kerül kerékpárral beérnie a munkahelyére, mint autóval, akkor miért is kellene kocsiba szállnia? És csak mondta, mondta ez az ezüstszürke szemüveges, dőlt belőle a panasz, pedig ő még sok tekintetben nem is a radikálforradalmár keményvonalasok közé tartozik. Szerinte ugyanis a hangzatos jelszó ellenére öltönyben nem lehet kerékpározni, és vallja, hogy ennek az országnak az éghajlati adottságai nem teszik lehetővé, hogy a hétköznapi lakosság egész évben kétkeréken...
De épp elégszer (sohasem elég súlyosan) (sohasem az ő hibájából) ütötték már el ahhoz, hogy tudja: kerékpárutak helyett kerékpársávok; a kerékpárutakat/sávokat nem csak megépíteni, de felújítani is kell; a kerékpárutak általános rossz állapota minden esetben feljogosít az úttest használatára; és a kerékpárutakat keresztező autósok nagyjából 90%-os elsőbbségmegnemadási hajlandósága szintén feljogosít az úttest korlátlan és pimasz használatára. Legyen saját Kresz-ed, ha a közösségit kevésnek érzed!
Ettől függetlenül - mert ő egy ilyen vicces fiú - az ideges dudálásokra, tülkölésekre még mindig az a leggyakoribb, cinikus felelete: Te! Amit mi csinálunk, amatőr országúti kerékpársport...benne van a nevében: ORSZÁGÚTI...éééérted!?!?!?!

 

9 komment

Címkék: bicaj

A bejegyzés trackback címe:

https://yossarian.blog.hu/api/trackback/id/tr221547520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

/ yossarian / · http://yossarian.blog.hu/ 2009.11.24. 08:23:09

az eredeti cikk, a legtolvajabb hazai portálról, a stop.hu-ról:
www.stop.hu/articles/article.php?id=567022
leginkább a kommentekből szemezgettem, azok igazi gyöngyszemek, a tévhitek pazar tárháza. ez a bizonyos "A kerékpár az erdőbe, a jó levegőre való" pl. tényleg hatalmas, tényleg személyes kedvenc, akkora nagy baromság, hogy a mai napig nem voltam képes felfogni. ám kiváló katalizátorom volt az írás elkészítésében, úgyhogy ismeretlenül is thnx, akitől eredeztethető, de azért OPNI (ha még lenne).

Szily85 2009.11.24. 10:56:45

hm... ehhez mit szóljak, ezen csak nevetni lehet, hogy milyen felfogásuk van egyes embereknek. Elolvastam az eredeti cikket is és az ottani kommentek, szánalmasak.
"A sok sznob szívja magába a szénmonokszidot, meg a kormot és azt hiszi, hogy marhára egészséges, meg trendi amit a drótszamarával művel a csúcsforgalomban."
Ezek után, megkérdezném őt, hogy szerinte melyik cselekvés az amelyik "sznob"-nak tekinthető leginkább.
Na mindegy, ezen csak nevetni és ugyanakkor szomorkodni lehet, hogy ilyen emberek közt élünk.

Szily85 2009.11.24. 11:07:09

"majd ha a kerékpárosok levizsgáznak a KRESZ-ből, betartják a kötelező tartozékok előírásokat, fizetnek súlyadót és regisztrációs adót, lesz rendszámuk, na majd akkor...."
Na ezen egy óráig nevettem, majd megfulladtam. Látjátok, nem szabad komolyan venni a kerékpározást mert még a végén belehalsz. Amúgy szerintem a KRESZ-t tényleg jó lenne egy kép kerékpárosnak elsajátítani, ezt támogatom, de viszont nem annyiért amennyi most.

stefan20 2009.11.25. 10:41:32

@Szily85: na idetaláltam én is respekt a cikkért :D
Amióta van jogosítványom és tisztába vagyok a KRESSZEL azóta bátrabban kerékpározok, mert ugye elsőbbségem van (ha kedves autós betartaná a kresszt:D)
Ez a súlyadós dolog nem először jön elő, hát akkora hülyeség, nem baj, majd fizetek évi pár száz forintot súlyadó címen :D

Szily85 2009.11.28. 18:02:40

Csak egyedül a teljesítmény adoval lenne baj, mert azért lássuk be, nem semmi a putyerom amit le tudok adni éjjel-nappal. Szerintem erre még az ösztöndíjam se lenne elég :P
Elgondolkodtató, lehet autot kellene venni...hm...neeeeem, sohaaa. Inkább nem eszem-iszom és kifizetem a teljesítmnyadómat, ja bocsi inni kell, mert tankolás nélkül ugye nem megy a dolog.

Szily85 2009.11.28. 18:03:35

putyero=teljesítmény erdélyi megfelelője :D :P

/ yossarian / · http://yossarian.blog.hu/ 2009.12.01. 23:10:31

@Szily85: bennem felmerült már régóta, hogy le kellene választani az ámátőr vasárnapi kocabringásokat, piacra két fej káposztáért elvezeklőket, kocsmabejáratnál a 28-asukat letámasztó jómunkásembereket a sport- és hobbikerékpárosoktól. lennének kötelességeink (akár egy külön kresz-vizsga, állandó sisakviselet, stb.), és ehhez mérten külön jogaink (úthasználatban pl.) szép gondolat szerintem, csak gyakorlatilag keresztülverhetetlen a mérhetetlenül ostoba és bürokratikus jogrendszeren.

/ yossarian / · http://yossarian.blog.hu/ 2009.12.01. 23:24:53

@stefan20: ja, hát az mindig egy érv szokott lenni, hogy a kerékpárosok nem ismerik a kresz-t. namármost, kerékpárosként nekem is van b-kat jogsim, és ezzel nyilván nem vagyok egyedül, veled együtt már akkor min. ketten vagyunk így ezzel a kerékpárostársadalomban:). nagyjából ugyanakkora esélyem volt elfelejteni ezeket a passzusokat, mint bármely autós embertársunknak, amennyiben feltételezzük értelmi képességeim maximális és állandó jelenlétét. nem arról van tehát szó, hogy ne ismernénk a szabályokat, hanem sokkal inkább arról (és ez a nemtudomki ezüstszürke bringás is ezt sulykolja:) ), hogy saját érdekünkben és a biztonságunk miatt szabályszegőkké válunk. ékes példa kiskunfélegyháza, amit nem az istenkísértéssel felérő 54-esen tekerünk meg, ahonnan nem vagyunk hivatalosan letiltva, hanem a régi ötösön (amire még tán ránéznünk sem lenne szabad, nemhogy ráhajtani).

Ariadne12 2010.01.22. 20:23:51

Ez jó volt, még, még, még több ilyet! :)

"A kerékpár az erdőbe, a jó levegőre való" - ebben az a legnagyobb, hogy az erdőtörvény szerint _tilos_ közlekedni a nem kerékpárosként jelölt erdei turistautakon, sőt az erdészet Bp környékén legalábbis ősztől tavaszig még az erdészeti aszfaltutakra is tiltja a behajtást. Mindezeket ősszel gyakran hevesen ellenőrzik is. A zöld ruhás pajtások tavaly szeptember-október magasságában bringás fórumokat olvasva (!) külön vadásztak az erdőbe tévedő gonosz montisokra, büntető cédulákat is osztogattak...
süti beállítások módosítása