Utolsó kommentek

  • Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: @Ekrü: Csakhogy te is szopni fogsz, bármi bajod van, mert a covidosokkal túlterhelt eü nem fog tud... (2020.10.11. 07:41) Nem tudósnak való vidék
  • Ménár Atya: @kvadrillio: Az agyevő amőbák anonim szűrésén kiderült, hogy nincs hím sem nőstény, egyszerűen a z... (2020.10.08. 17:29) Nem tudósnak való vidék
  • / yossarian /: @kvadrillio: offtopik, ezt ne folytasd! (2020.10.08. 15:29) Nem tudósnak való vidék
  • / yossarian /: @Ekrü: "a lakosság nagy többségére nézve még csak nem is veszélyes." Ez egyszerűen nem igaz. Kérde... (2020.10.08. 15:27) Nem tudósnak való vidék
  • / yossarian /: @Ekrü: Oké, akkor legyünk világosak: szoros kontaktokról beszélünk. Ahogy mindenki a járvány kezde... (2020.10.08. 15:25) Nem tudósnak való vidék
  • Utolsó 20

Címkék

Reboot

2009.05.26. 16:47 :: / yossarian /

Egyszer.
Okmányirodában. Őskáosz, kavargó pulzálás, pultlabirintus. Betévedek, van egy kérdésem. Egyszerű "mi lenne, ha...". Felteszem.
- Elnézést, majd egyszer talán készíttetni szeretnék egy új személyi igazolványt. Fiktív kezdemény ez még bennem, de egyébként ennek mi a menete?
- Sorszám? Húzott sorszámot?
- Nem, mert még nem most akarok, csak az odavezető út érdekelne.
- Sorszámot húzzon, legyenszíves.
- Nézze, bonyolíthatjuk az életet a végtelenségig, de három mondatért zaklatni a gépet, papírt, időt és energiát fecsérelni...
- Húzzon egy sorszámot.
Hajthatatlan. Húzok. Kapok. Választ is.

Másszor.
Majdnem visszafordulok, hogy megnézzem, tényleg jó helyre jöttem-e. Mint egy óvoda. Mindenhonnan sikoltozó zsivaj, nyughatatlanul korzózó apró siserehad. Fogy a magyar? Aligha. Külön kell figyelni minden lépésemre, hogy le ne tapossak egy-egy friss hajtást.
Megyek az automatához. Húzok sorszámot. Ezenkívül bepötyögök egy másik gépbe egy külön rám szabott, az egész ügymenetet azonosítani hivatott személyi kódot. Jön a papír, nevem Szabó Péter, és túl korán érkeztem. Mintegy fél nappal előztem meg önmagamat. Az ám, már ha Szabó Péternek hívnának. De nem úgy hívnak.
- Elnézést, ide vagyok rendelve új személyi igazolvány birtoklásának ügyében. Időpontra jöttem, sorszámot húztam, személyi kódot beütöttem, de a rendszerük rosszul azonosított.
- Miért nem jött ide azonnal?
- Mert sorszámot húztam, és hát ugye ön most szólított.
- Azonnal jeleznie kellett volna ezt nekem.
- Múltkor nem, most viszont sapkát húztam a fejemre. Így sem tetszik szeretni?
- Önnek el tetszett késni.
- Nem, nekem nem tetszett. Szabó Péternek tetszett, és neki sem késni, hanem túl korán érkezni. Nagy különbség, óriási különbség.
- Nekünk meg hamarosan ebédidőnk van. De adja ide a papírját, megnézem, mit tehetek.
Tesz. Vesz. Intézkedik. Hamarosan kattan a fényképezőgép, mozog a kezemben a toll, vándorlok pultról-pultra, amikor egyszercsak megbotlok.
- Személyi szám?
- Évek óta nem beszéltem vele. Úgy tudom, kivonták a forgalomból.
- Nem, még használatban van. Kell az azonosításhoz. Szóval nem tudja?
- Nem. Közelítő eljárással becslést adhatok róla, de gondolom, ez nem elég.
- Nem. Ezt pontosan kell tudni.
- És Orwell?
- Az övé nem lesz jó. Nekem a magáé kell.
- Igaza van. Az övé tényleg nem lesz jó...
Végül kisakkozzuk. Van anyám neve, születési időm és helyem, így nem kell a négyszámjegyű valószínűség-számítással bíbelődni. Minden akadály elhárult a plasztikkártya elől. Szép új világ, már nem sokáig leszel nélkülem.
Várom a postást, hogy reseteljen.

Szólj hozzá!

Címkék: mese közéledt habbal

A bejegyzés trackback címe:

https://yossarian.blog.hu/api/trackback/id/tr611145107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása